venema.reismee.nl

Naar Townsville

Vandaag zijn we vroeg vertrokken via Innisfall richting Townsville. We zijn over allemaal prachtige kreekjes gekomen en zagen heel in de verte weer een prachtige waterval. Ook hebben we weer veel bananenplantages en ananasbomen gezien. Overal langs de weg staan kraampjes waar vers fruit te koop is. Het stikt van de vliegen en we zijn allemaal helemaal lek gestoken.

Onderweg kwamen we erachter dat Hidde zijn Nintendo DS kwijt is, waarschijnlijk heeft hij deze in het vliegtuig naar Melbourne laten liggen, hij heeft toen zijn koffertje de hele vlucht bij zijn voeten op de grond gehad en waarschijnlijk heeft hij hem niet weer teruggedaan. Wanneer we weer internet hebben moeten we maar even een mailtje naar Cathay Pacific sturen met het vluchtnummer en stoelnummer etc, en dan maar hopen dat hij bij de gevonden voorwerpen in Melbourne ligt. Een geluk dat we weer vanaf Melbourne vertrekken. Helaas heeft hij nu minimaal 4 weken geen Nintendo.

In Townsville aangekomen vinden wij het geen leuke stad, we zijn op het industrieterrein binnengekomen en daar blijkt ook de eerste camping te liggen, we zijn maar snel doorgereden naar de volgende. Eerst even boodschappen gedaan in een mega supermarkt (de zoveelste) schitterend, net Frankrijk. Alles is trouwens wel erg duur hier. Dat vinden andere buitenlanders die we al gesproken hebben ook.

De andere camping ziet er op het eerste gezicht wel goed uit, maar schijn bedriegt, we hebben buiten veel last van grote mieren, vliegen en muggen. Bovendien staan we onder een paar bomen lekker in de schaduw (deze plaats hebben we toegewezen gekregen) en al snel komt een man ons vertellen dat we onder slangenbomen staan! Welkom in de rimboe! Ze doen niets en zijn niet giftig en komen wanneer het donker begint te worden naar beneden. Helaas is het om 19.00 uur al donker. Wij zijn maar snel tegen die tijd nog naar het toiletgebouw gegaan, maar daar kwamen we voor het eerst 2 possums tegen. Een soort grote buidelratten. Wij schrokken ons dood, dit is toch wel heel anders dan in de dierentuin! Een mevrouw vertelde dat ze niets doen en dat ze daar altijd zitten (hoog tussen de balken), wij zijn maar snel weer naar de vertrouwde camper gegaan en hebben snel de deur dichtgedaan. Nu maar hopen dat er niemand vannacht naar de wc moet! Morgen willen we weer vroeg vertrekken en dan via Bowen naar Airlie Beach. Misschien gaan we zeieln bij The Withsunday Islands.

siemon

Je hebt toch al zo'n hekel aan muggen.
Of je nu op het IJsselmeer zit in Eernewoude of in Australie dat maakt qua muggen dus niks uit.
Eernewoude lijkt me dan ietsje goedkoper om je te latenn prikken.

gr Siemon

Oma martje

Lieve allemaal,

Wat fijn om iets van jullie te horen. Ik was eerlijk gezegd al een beetje ongerust. Hier is een echt winter met veel sneeuw en weer alarm. we hebben net weer openhaardhout in de kamer bijgevuld om straks weer lekker te kunnen stoken. Alles gaat hier goed. Donderdag start de behandeling in Tilburg gedurende 7 weken. Een hele klus maar we hebben alle hoop dat het gaat lukken. De boot hebben we maar even op hold gezet, die ligt lekker uit te rusten onder een plastic velletje. Hoe gaat het rijden met de camper? Zo te horen vermaken jullie je wel. Myrthe, Hidde en Jelte ik hoor graag jullie verhalen als je terug bent. Misschien kun je zelf al wat opschrijven want je weet oma is best een beetje nieuwsgierig. We missen jullie wel in de kerstvakantie nu de gebruikelijke logeerpartij niet kan. Anouk en Floor komen vrijdag logeren en de eerste kerstdag zijn we samen met de Bargertjes bij M en C. Volgende week gaan we zingen op Loevestein met de nodige vuurkorven, dat kunnen jullie je zeker niet voorstellen nu je zelf in de tropische warmte zit.
Lieve allemaal heel veel plezier in het verre land en vooral met elkaar.
Martje

lyonne

hoi myrthe,

hoe gaat het met je ik heb al een tijd niks meer van je gehoord
ik denk dat het daar wel heel erg leuk moet zijn
ik heb nu vakantie
ik ga de mail vandaag lekker kort houdenik kom namelijk net uit bed en ik ben heel erg moe
ik heb nog een vraagje doe je nog wel mee met de musical show de verboden liefde??????
je bent vandaag ook al weer een week weg
de laatste restjes van de tekening zitten er nog steeds op
ik ga nu echt stoppen

xxxxxxxxxxxxxxxxx lyonne :lips: