venema.reismee.nl

Terug naar Nederland

Om 08.00 uur stond de taxi klaar, dus vroeg opstaan. We waren al lekker vroeg op de luchthaven, maar dat moest ook wel, want we konden de plaatsen in het vliegtuig niet reserveren en we wilden wel bij elkaar zitten. Toen we de hal binnenkwamen stonden daar wel 1000 mensen! te wachten om door de douane te gaan. En wij maar denken dat wij vroeg waren. Gelukkig ging het inchecken wel vlot, omdat ze al snel 3 balie's opendeden. Wat wel erg knullig was,dat je eerst de bagage op de weegschaal moest zetten, daar kreeg je een etiket op de bagage en vervolgens moest alle bagageer weer af en moest het aan het einde van de balie's door de scanner en danging het pas via de lopende band weg.

En toen moesten wij aansluiten bij de lange rij mensen welke door 1 van de 2 poortjes van de douane moest! ...Dat duurde ongeveer 1 uur en warm dat het was in de rij!

Ondertussen al een broodje gegeten, maar helaas hadden we geen water meer meegenomen (wat we nog genoeg over hadden).

Na de douane meteen maar water gekocht en wat lekkers voor de kinderen (KitKat).

De kinderen hebben nog een foto gemaakt van een Haribo vliegtuig; helemaal goudkleurig met een grote Haribo beer erop. Jammer dat wij daar niet meegingen.

In de vertrekhalzagen we Dirk, Diane, Jonas enBram (uit Belgie) weer.Zij hadden nog een week in een hotel gezeten, maar wij wisten niet dat zij ook op ditzelfde tijdstip terug naar Brussel zouden vliegen. Nog even lekker bijgekletst en toen moesten zij naar de gate. Myrthe had ondertussen gekekenbij welke van de 6 gates (deuren) wij moesten zijn, maar zij zei dat het er nog nietopstond. Petra ging zelf maar eens kijken en toen bleek dat onze vlucht er al niet meer opstond; Myrthe had naar de verkeerde vlucht gekeken. Wij vertrokken om 10.30 uur en de volgende ging om 11.00 uur!Daar had zij naar gekeken. Het was al 10.00 uur geweest, dus wij snel alle gates af (de deuren liggen gelukkig naast elkaar) en snel geboord. Ging maar net goed!

Goede vlucht gehad. We kwamen weer over Flevoland aanvliegen en nu konden we zelfs de Noordoostpolder zien liggen. Ook Emmeloord zagen wein de verte liggen. Wat een geluk en mooi om te zien vanuit de lucht. Net toen we een foto wilden maken, ging het vliegtuig afbuigen richting Amsterdam, jammer!

Op Schiphol hadden we al vrij snel onze bagage en konden we zo doorlopen naar de uitgang. Daar stond Siemon, de vader van Pieter Jan, ons als verassing op te wachten. Hij had niets te doen envond het wel leuk om ons weertezien. Erg leuk! Even bijgesproken en wat gegeten.

Daarna de shuttle gebeld en bijna 2 km terug moeten lopen van de aankomsthal naar de vertrekhal, waar we opgehaald zouden worden door de parkeerdienst. Helaas stonden er buiten nog circa 10 mensen te wachten en die waren allen niet erg blij Zij stonden al lang te wachten en ook over de heenweg waren zij niet te spreken. Toen er eindelijk een busje aankwam rende iedereen er naartoe en wij konden niet meer mee, net als andere mensen. We moesten maar wachten ophet volgende busje!Op een gegeven moment waren we het zat en hebben van een andere firma iemand aangesproken en hij wilde ons wel naar de parkeerplaats brengen waar onze auto stond. Onderweg hoorden we van hem dat Budget Parking maar met 3! busjes heen en weer rijdt en dat zij de vraag dustotaal niet aankunnen. Nou dat is wel gebleken, dit is eens, maar nooit weer. En dat geldt niet alleen voor ons, ook de andere mensen die stonden te wachten waren totaal niet te sprekenover hun en zeiden hetzelfde. Iedereen hoopte maar dat zijn auto er nog zou staan, want erg betrouwbaar zag het er niet uit. Je belt nl. bij de poort aan en je krijgt een chauffeur van een busje aan de telefoon, hij doet vervolgend op afstand via zijn telefoon de poort open en dan moet je maar ergens parkeren en daarna wachten op het busje.Van bewaking is totaal geen sprake!

Gelukkig stond onze auto er nog en zijn we snel naar huis gereden.

Wij dachten dat het koud zou zijn in Nederland, maar dat viel nog redelijk mee, afgelopen weken hebben wij 35/40 graden gehad en nu was het circa 23 graden.

's Avonds is Petra nog heel erg ziek geweest; Heel veel overgeven, diarree en erg duizelig. Ook Hidde heeft nog overgegeven, maar dat was na 1 keer over. We waren er goed op voorbereid dat het in Griekenland zou gebeuren, maar daar is alles (gelukkig) goedgegaan, kom je terug in Nederland, dan verwacht je dat niet.