venema.reismee.nl

Airlie Beach

Door een heel ander landschap gereden naar Airlie Beach, vlakbij The Whitsunday Islands. We hebben de bananenbomen achter ons gelaten en ingeruild voor suikerrietvelden. Onderweg een paar dode kangaroes langs de weg zien liggen, maar nog geen levende gezien. Het links rijden gaat al bijna gewoon, we hebben slechts een keer tegen het verkeer in gereden, maar wonderwel stopte al het verkeer en reageerde iedereen heel rustig, in Nederland zou men al lang getoeterd en geschreeuwd hebben. Blijkbaar doet iedere buitenlander het wel eens, want we spraken tijdens de snorkeltour amerikanen en ook zij hadden het al gedaan.

Onderweg even bij MC Donalds gestopt om snel even de verhalen van de afgelopen dagen op het weblog te zetten.

Vandaag net na het middaguur aangekomen in Airlie Beach, prachtige plaats aan de helderblauwe zee. Meteen voor morgen een zeiltrip geboekt naar de Whitsunday Islands met een race zeilboot van de Sydney-Hobart race, gewonnen in de jaren 90. Zal wel een leuke dag worden.

De zonnebrandcreme vliegt er doorheen, wij hebben in Nederland factor 50 gekocht, hier is de hoogste factor slechts 30, volgens de verkoopster heel hoog! Ze begreep niet dat wij in Nederland hogere factors hebben en verzekerde dat dit echt genoeg was.

Nog steeds niemand in de zee, vanwege de giftige kwallen, er was wel een zwembad tegen de zee aan, en het water was erg warm. Een hippie gebeuren langs het water en supermooie dames, volgens Pieter Jan. Daarna een camping en weer het zwembad opgezocht, met wel 2 glijbanen, helaas een echte familie camping met gezinnen, geen mooie dames meer.

Vanavond lange worsten op de BBQ gebraden en het is nog steeds erg warm (gelukkig hebben we airco).

Reacties

Reacties

carolien

ik ga voor de foto's van de camper binnen in. Heb je een beetje ruimte? Het lijkt mij echt een geweldige vakantie! Wij hebben een dik pak sneeuw. En straks heel veeuuul eters met kerst.

Sam

Hoi Hidde ik heb gehoord dat je netendo DS kwijt
bent maar ik heb een oplosing bedacht.Je kunt terug gaan naar het vliegtiug en daar ga je dan zoeken
en dan vind je hem vanzelf.ga dan maar lekker
zoeken.En ik weet dat hij welll weer terug komt
ikkkkk!!!!!!!!!!!!
weet! het zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat het gaat
Lukken. En dan ga! je lekker weer terug naar de camping.
wij hebben iets van 8 centimeter sneeuw! Super leuk is dat! Als je terug komt, is het misschien al weg, denk ik.

Pia Smedinga

Hi Venemas, vandaag is jullie kerstkaart hier aangekomen. Zakelijke kaart dan he, goed geregeld dus tijdens jullie afwezigheid. Airlie Beach, alsof wij er gisteren nog waren. Daar was het dat Simon een bijzonder gesprek had met een kakatu. Dus, nog geen levende kangaroon gezien, vooral tegen schemertijd zie je ze. Ik denk ook naarmate het wat kouder wordt zul je ze zien, als jullie verder afzakken. Genietse en we bliven jullie volgen! Gtoetjes ook van simon en de meiden.

sam

Hoi Hidde ik vind het leuk om berichtjes te sturen
want ik wil nou weten wat jij het allerleukste
vind op vakantie.?zou ik zeggen warom om dat je er heel lang bent wij hebben het super! leuk in de sneeuw maar deze keer is het super! koud in de sneeuw gisteren was min 7 graden hier echt koud jo.maar ik heb gelezen in het verhaaltje dat het bij jou 35 graden is maar dat is niet erg hoor.ik hat plaatjes
gezien dat julie waaren zeilen dat heb ik gelezen
ales is hier wit!wit!wit!.toen jij hier nog was
heb ik een reuzen sneeuwbal gemaakt en die heb ik
op iemand gegooid dat! was lachen toen werd ik opgehaalden ik wou thuis ook nog maar dat kon niet
en toen werd ik boos! maar niet maar nog
fijne kerstdagen groetjes sam,levien,yaron,fleur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!