venema.reismee.nl

rijden, rijden, rijden

Gisterochtend hadden we nog een klein ongelukje; Jelte en Hidde waren aan het stoeien in de camper en Jelte haalde zijn voet open aan de rand van het fornuis. Een diepe snee en het bloedde behoorlijk. Snel een grote pleister erop gedaan en 's middags een verbandje en tape gehaald (is helemaal goed verbonden, Marianne). Het heelt gelukkig al goed en omdat we vandaag toch een flink stuk moeten rijden, wordt er vandaag niet gezwommen.

Vroeg dus vertrokken, eerst nog snel een paar boodschappen gedaan, weer bij een grote super mal . Ook hebben we bij Big W (een soort Hema) een klein kerstboompje en kerstmutsen gekocht. De keuze was een klein houten boompje, welke uit elkaar kan, of een iets grotere van karton. De rest was heel kitscherig of glitterig gekleurd. We hebben toch maar voor de iets stevigere versie gekozen vanwege het hobbelen en schommelen in de camper.

Vandaag een flink stuk gereden, (ongeveer 600 km) helemaal tot vlak boven Rockhampton. Helaas onderweg een flinkaantal regenbuien gehad. We zaten bijna nog zonder diesel, want het hele stuk hebben we amper benzinestations gezien en die ene die we wel hebben gezien stond helaas te koop en was gesloten. Net op het nippertje diesel kunnen tanken.

Van 10.00-16.30 uur gereden en een paar keer gestopt om te drinken en te eten.

Toen we eigenlijk wel het zat waren (50 km boven Rockhampton) zagen we een groot bord met grotten erop in het eerstvolgende plaatsje Caves met een camping en in de reisgids zagen we dat er rondleidingen in de grotten waren. Mooie tijd om te stoppen. Mooie camping midden in de natuur. Hidde en Pieter Jan hebben in de verte nogkangoeroes gezien, maar ze waren zo schuw dat ze meteen wegsprongen.

Naast ons staan Nederlanders met 2 kleine kinderen, zij zijn maar liefst 8 weken in Australië! Het is hier al minder warm (rond de 28 graden ipv 33 graden in de afgelopen week) en veel minder vochtig.

Morgenochtend gaan we eerst met de gids de grotten in, om daarna weer verder te rijden. De bedoeling is in Gladstone een stop te maken bij de grootste jachthaven ten zuiden van de evenaar. Daarna nog door te rijden naar de buurt van Bundaberg.

siemon

Leuk weer wat te horen, het systeem werkt tenminste zolang jij de discussier gaande houdt.
Wanneer komt P.J. met een verslagje?
Hij moet toch ook iets doen voor zijn vrieden, familie en bekenden?
Neemt niet weg dat wij ervan genieten hoor!
Gr Siemon

Jeannet

Hallo daar, ik heb een paar dagen niet gelezen,maar ben nu alles weer aan het inhalen.
Veel groetjes