venema.reismee.nl

Australien Zoo in Beerwah

Eerst een korte rit van ongeveer een uur naar de Australien Zoo gemaakt (van Steve Irwin). Heel commercieel allemaal, een beetje Amerikaans. Wij hadden een kortingsbon van Karin gehad en dat scheelde toch maar weer $34,00. Gelukkig was het droog, het was zelfs erg warm en vochtig waarschijnlijk van de vele regen van de afgelopen dagen. Prachtige dierentuin, maar heel anders dan in Nederland. Veel kleiner opgezet en minder dieren. Van de show met de krokodillen hadden we meer verwacht; slechts een grote krokodil kwam aanzwemmen en sprong een paar keer omhoog bij de kant van het water om vlees te pakken. Verder waren alle voorkomende dieren die in Australië voorkomen, aanwezig, erg leuk om te zien. Ook hebben we voor het eerst koala's van dichtbij kunnen zien, erg schattig.

Daarna zijn we doorgereden naar Brisbane, we wisten niet precies waar de camping zat, maar we konden het gelukkig vrij gemakkelijk vinden. We moesten door een hele lange tunnel onder de stad door. Erg druk verkeer, heel anders dan dat wij tot nu toe gewend zijn, zelfs een tweebaansweg!

Op de camping aangekomen, werden we door een Nederlands meisje geholpen, zij woonde al 5 jaar in Australië. Ook haar ouders en 2 zussen waren inmiddels naar Australië geëmigreerd. Wel gemakkelijk om weer eens Nederlands te kunnen praten, zij vond het ook erg leuk. Gelukkig hadden we nog een plekje op de camping. Helaas weer geen internet. Morgen gaan we naar Brisbane, op zoek naar een Mc Donalds met gratis internet.

Morgen gaan we Brisbane verkennen, er stopt een bus vlak voor de camping dus dat komt mooi uit.