venema.reismee.nl

1e kerstdag

Gistermiddag hebben we, voordat we de bus terug naar de camping hebben genomen, in een groot ondergronds winkelcentrum in Brisbane boodschappen gedaan voor de komende dagen. Gelukkig konden we het ondergrondse busstation en de goede bus weer terug vinden.

Gisteravond en vannacht heeft het heel hard geregend, zo veel zelfs dat wij twijfels hadden of we het grote grasveld waarop we stonden op de camping wel konden verlaten. Gelukkig viel het allemaal mee. Wel hebben we besloten de omgeving te verlaten want gisteravond hebben we op tv gezien dat er veel slecht weer aan komt, in Brisbane hebben ze de afgelopen weken al heel wat regen gehad. Op tv zagen we dat de snelweg een stuk noordelijker zelfs afgesloten is geweest! (Mc Kay/Ingham). Maar goed dat we de route niet van zuid naar noord hebben gemaakt, dan waren we mooi naar het slechte weer gereden. Helaas voor het koala park, waar we nog naartoe wilden gaan, maar wij gaan het weer niet afwachten!

Vandaag niet zo lang gereden. Een tussenstop gemaakt in Palmbeach. Wij kwamen bij het strand uit en er stonden best wel hoge golven. Heerlijk gezwommen met de bodyboards in de zee. Wie kan dat nou zeggen op eerste kerstdag! Ondanks dat er geen zon was en het zelfs een beetje miezer regende zijn we toch verbrand (omdat wij ons niet ingesmeerd hadden).

Daarna doorgereden naar Bayron Bay. Ik zag op het GPS dat het nog een half uur rijden was, maar de aankomsttijd was pas over 1,5 uur! Erg vreemd. Niet dus, want we waren een tijdzone gepasseerd en de klok was een uur vooruit gegaan! Oeps, ipv aankomsttijd 16.00 uur, was het al 17.00 uur toen we aankwamen. Ook wilden we nog een stuk langs de kust rijden, maar na een paar kilometer stond er plotseling een bord dat de weg afgesloten was ivm een ondergelopen weg. Konden we weer terugrijden. Al met al heeft dit alles (incl. tijdsverschil) ons 1,5 uur gekost. Een voordeel, het is 's avonds wel langer donker. Ipv om 19.00 uur was het vanavond pas na 20.00 uur donker.

In Bayron aangekomen bleken de meeste camping gesloten te zijn ivm kerst. Gelukkig was de laatste camping wel open en had nog genoeg plek. Helaas geen internet, dus de kerstfoto's komen nog.

Ons kerstmaaltijd was: gebakken garnalen met geroosterd brood, gebakken zalmfilet met gebakken aardappeltjes en verse boontjes en als nagerecht hadden wij een overheerlijke chocoladetaart! Niet slecht voor in de camper, toch? De kinderen vonden het voor en nagerecht het lekkerst.

Siemon

Blij weer wat van jullie te horen, omdat de berichten over een orkaan langs de Oostkust nou niet bepaald positief werkten.
Gelukkig is alles goed en hebben jullie het naar je zin.
Vandaag voor de derde keer naar Tilburg. ( resteert nog 32 keer) gaat zijn gangetje.
Eertse Kerstdag bij Carolien gegeten samen met de familie Barger.
Gezellig en lekker.

Groeten

Siemon ( Martje)

Pia Smedinga

G'day Down Under!
Kerstavond hier in Leeuwarden was misschien wel anders, maar het begon wél op het stand van Australie.... in stadschouwburg De Harmonie. Tijdens het liedje van Skippy the bush kangaroo ( van de televisieserie) kwam skippy binnen gehipt.
Skippy, gespeeld door Marlies. We hebben ook een prentenboekje uitgegeven ( komt tzt naar jullie toe).
Leuk surfen, en ach het weer, ja no worries toch?!!
Groetjes vanuit Dronrijp! ps: het dooit, elf stedentocht zal er voorlopig niet inzitten.

Martje

Wat een leuke foto met de kerstmutsen!! Vanavond met het popkoor zingen op Loevestein. Veel liefs.
Martje

carolien

Wanneer komen de interieur foto's nou? En smaakt kangeroe lekker? Bij ons waren de fazanten en hazen ook erg lekker. Trouwens ik heb een uniek toetje voor Pieter-Jan een chocolade souffle. Je weet niet wat je gemist hebt.

heit en mem

zaterdag lekker rustig thuis, garnalencocktail,varkenshaas in champignonsaus en krieltjes,ijs toe. zondag met de hele fam. meter gourmetten, erg gezellig. s avonds naar huis was het een beetje geglibber hier en daar.het weekend is er hier achter redelijk geschaatst, zelfs je vader heeft de schaatsen onder gehad en daarom hebben we nu lichte dooi (grapje) in de krant van vandaag wordt in australie een krokodil alarm gegeven voor die gebieden waar overstromingen zijn dus kijk goed uit

marianne

hey "overbuufjes",

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen en wat een leuke kerstfoto.Bijzonder he om de Kerst niet in de sneeuw,maar in de zon en op het water te vieren.
Wij hebben dat ook de afgelopen 3 jaar meegemaakt,ik vond het heerlijk.Geen kerststress,maar lekker genieten met elkaar.
Wij hebben de kerst in Kortenhoef met de hele familie gevierd,wat ook heel gezellig was.Morgen vertrekken Marc en ik naar Kerkrade,waar wij in Kasteel Ehrenstein Oud en Nieuw gaan vieren.
Waar zijn jullie dan??Wens jullie een goed uiteinde en
een mooi en gezond 2011!Geniet nog volop van de komende tijd,lieve groet

M& M