venema.reismee.nl

2e kerstdag

In Australie kennen ze geen 2e kerstdag, dus alles is weer gewoon open en alles gaat weer zijn gangetje. Eerst hebben we in Byron Bay de vuurtoren bezocht, helemaal bovenaan een kronkelig weggetje. Prachtig uitzicht, helaas geen dolfijnen gezien. Wel veel surfers, maar er stonden geen hoge golven. In Ballina boodschappen gedaan bij de Aldi. De snelweg ging dwars door Ballina heen, waardoor het erg druk was en er langzaam gereden werd. Gisteren was er trouwens geen controle van etenswaren bij de grens naar New South Wales. We wilden in Evans Head overnachten, maar ook daar waren de campings vol, we zijn doorgereden naar Iluka, iets zuidelijker, helaas net niet aan het strand, want het ligt om de bocht. Leuke vissersplaats. Prachtige papegaaien en andere vogels gezien. Morgen maar weer kijken of we dichtbij het strand kunnen staan op een camping. Ook weer geen internet, dus morgen maar even bij Mc Donalds stoppen, als we deze tenminste tegenkomen. Vooralsnog liggen we 3 dagen voor op het geplande reisschema, omdat we een aantal dingen hebben overgeslagen (Fraser Island, omdat we gezeild hebben bij de Whitsunday Islands en dat was ook heel erg duur, Moreton Island, omdat we blij waren dat we in een keer helemaal goed door Brisbane waren gekomen en niet meer terug wilden gaan en Lone Pine Koala Sanctuary vanwege het dreigende slechte weer en op 1e kerstdag waren ze ook nog gesloten) maar dat geeft niets want dan zijn we ruimschoots voor oud en nieuw in Sydney en vertrekken we nieuwjaarsdag richting Melbourne, beter tijd over dan tijd tekort!