venema.reismee.nl

Koala's gezien

Afgelopen nacht heeft het weer heel hard geregend. Ook onderweg heel veel regen gehad, ze zeiden dat het vanaf Coffs Harbour beter zou moeten worden. Net boven Coffs was een babanenplantage met informatiecentrum, maar het regende zo hard dat we maar doorgereden zijn.

Vandaag een kort rit gemaakt naar Port Macquarie. Meteen een camping opgezocht en weer een van de laatste plekken gekregen.

Daarna een bezoek gebracht aan het Koala Hospital, een soort Zeehondencreche in Pieterburen, maar dan voor Koala's. Erg interessant om te zien, we hadden geluk, want er werden, net toen wij er waren, rondleidingen gedaan en de koala's werden gevoerd. Blijkbaar zijn er in deze regio nog veel in het wild en worden er regelmatig koala's door honden gebeten ofin het verkeer aangereden.

Nog bij de kust gekeken naar de surfende mensen.

Voor het eerst overigens sinds wij in Australie zijn, een fleecevest aangehad.Ook de nacht was best koud, de airco kon uit enonder de dekens geslapen.