venema.reismee.nl

Sydney

Gelukkig nieuwjaar!

Oeps dat is pas morgen....

We kunnen vandaag en morgen nog op dezelfde camping blijven staan. Naar Sydney geweest; eerst een dik half uur naar het station in Gosford gereden en daarna nog 1,5 uur met de trein gegaan. Een voordeeltje: hele dag reizen van en naar Sydney, incl. in Sydney reizenvoor ons vijven was slechts $ 50,00 (ongeveer 45 euro), niet duur dus. Wel vonden we het een eind rijden om morgen nogmaals te doen. Wij schatten in dat het ongeveer zo druk als bij Sail Amsterdam zal zijn (vandaag was het overigens al druk), en met Sail loop je overdag in de drukte, maar met New Years Eve in Sydney ben je grotendeels in het donker, dus we weten nog niet of we morgen weer gaan. We proberen wel van deze camping nog af te komen en een stuk zuidelijk te rijden. Misschien kunnen we vanuit het zuiden nog wel vlakbij komen, er is wel een kinder/familie vuurwerk om 21.00 uur, maar om dan om 22.00 uur de trein nog te nemen en een stuk te rijden, dat is het niet waard.

Prachtige stad, het was overigens erg warm en zonnig. Eerst naar de Bridge gelopen en vandaaruit hadden we een prachtig uitzicht op de Opera. Toende ferry naar Manly (aan de overkant van Sydney) genomen en weer terug, zodat we een mooi uitzicht op de stad hadden. Op de terugweg kwamen we nog een groot passagierschip tegen, welke had aangemeerd.We wilden The Tower nog in, het hoogste gebouw van Sydney, maar er was een wachtrij van 1,5 uur. We konden wel vip kaarten kopen, maar dat vonden we toch echt te duur worden, dus hebben we dat maar overgeslagen en zijn we lekker wat gaan eten. Daarna nog wat rondgelopen en via een winkelstraat weer teruegelopen naar de haven, om vervolgens de trein weer terug te nemen. Gelukkig stond de camper onbeschadigd nog in de buurt van het station, heelhuids door het donker weer teruggereden. Om 22.45 uur waren we weer op de camping.Laat zat!Er stond nog een auto op ons plekje geparkeerd, dus moesten we de eigenaar eerst uit zijn tent halen,maar dat deed hij al snel nadat wij de camper pal naast zijn tent hadden geparkeerd en de stroom over wilden zetten naar ons. Hij reageerde eerst nl. niet, maar toen hij erachter kwam dat wij de stroom gingen uitzetten, rende hij plotseling voorons!

Fijne jaarwisseling alvast en misschien komen we nog voor jullie jaarwisseling met een foto van die van ons!

carolien

uit een betrouwbare bron hier aan tafel heb ik gehoord dat het wel erg indrukwekkend is om vanaf de sydney tower de stad over te kijken dus toch maar wat meer besteden, zou oma ook hebben gedaan.

siemon

Is het nou zo dat voor jullie jaar 2011 veel langer gaat duren dan dat van ons?
Je bent tenlslotte al lang in 2011 als wij het nog moeten vieren!
Sterkte met de jaarwisseling we zien jullie wel op de T.V.

Gr Siemon

heit en mem

ook alvast eengelukkig nieuwjaar en nog ruim 1 week te gaan, dan zit het er alweer op.
Petra, je bent toch wel een echte fries hoor, sünig , ben je zo ver weg en zit je de boel om te rekenen wat het kost. als wij de euro naar guldens omrekenen worden we ook op onze vingers getikt. hebben ze daar ook oliebollen met oud en nieuw?????????

groetjes

omke jan en tante janneke

folle lok en seine yn it nije jier en foarsichtig oan.

Wim, Helene Sandy en Dave

Hoi allemaal, alvast een heeh gelukkig en gezond 2011 voor jullie allemaal!
Geniet nog maar even van jullie prachtige reis!

Jj & Carla

Wat houden jullie ons geweldig op de hoogte van al jullie belevenissen! Erg leuk om zo 'mee te reizen'. Een spetterende jaarwisseling, en een gelukkig en gezond 2011!

Albert en Nel

Een voorspoedig 2011 en mooi dat jullie niet meer bovenin zitten want dan had je echt problemen. Goede reis verder de komende week.

lyonne

hey myrthe

ik heb vanmorgen nog met je gechat
het is bij jullie denk ik al 2011
hier duurt het nog ander half uur
het is hier eigenlijk heel zaai ik wou dat ik mjou was en ik ook op vakantie ging naar Australië
dit is helaas maar een korte mail

xxxxxxxxxxx lyonne (l)

de meters

Goeiemorgen(middag) vakantie gangers,vanuit Drachten wensen we jullie een heel gezond 2011.

Jacco, Sandra en Erwin

De beste wensen voor 2011!
Geniet van jullie laatste week.

Jetty

Een gelukkig, gezond en liefdevol 2011!
Veel plezier de laatste week en tot volgende week.

jeannette en jack

Wel wat laat, maar een heel goed en gezond 2011.
We zijn net terug van de wintersport. Heerlijk die sneeuw toch, of liever de zon.
Groetjes uit het zuiden

Saskia, Peter en Tijmen

Ola fam Venema, de aller beste wensen voor 2011. Hoop dat jullie een fantastisch vuurwerk gezien hebben in Sydney.

martje

Wat weer leuke berichten. Heerlijk om zo met julie mee te reizen. Wij vinden het trouwens niets erg hoor dat jullie zaterdag terugkomen. Het is toch wel een lange tijd. Ik ben erg benieuwd hoe jullie eruit zien. Buit de laatste dagen nog even flink uit!!!

groetjes Martje

Jacqueline

Hallo Allemaal,
Zo te lezen was het een super reis! en hebben jullie genoten.
Ik heb echt een beetje meegereist vanaf hier..

voor jullie prachtige herinneringen die je meeneemt naar huis!
Ik wens jullie een goede reis terug en hopelijk spreken we elkaar gauw..
groetjes Jacqueline

heit en mem

sa,de knyntsjedagen sitte der wer op.
een hele goeie terugreis met weinig vertraging toegewenst..tot ziens.. groetjes.