venema.reismee.nl

Nieuwjaarsdag

Nieuwjaarsdag

Oud en nieuw was heel anders dan dat wij gepland hadden. Wij wilden de camping verlaten om toch in de buurt van Sydney te kunnen komen, want 2 uur reistijd midden in de nacht vonden wij toch teveel van het goede met 3 kleine kinderen. Helaas kregen we geen geld terug, dus zijn we maar gebleven.

Oudjaarsdag zijn we eerst naar een groot winkelcentrum geweest en daarna hebben we de hele middag aan het strand gelegen en in de zee gezwommen. Pieter Jan had nog een gebroken board gevonden waar hij mee wilde oefenen, een commentaar dat hij kreeg! Waar de andere helft was en of een haai hem te pakken had gekregen! Maar snel weer weggelegd. Heerlijke oudjaarsdag gehad!

's Avonds is Jelte op bed gegaan en tegen twaalven hebben we hem wakker gemaakt om naar het vuurwerk te kijken. Geen oliebollen en geen gezellige buren! Tegenvaller. En geen spectaculair vuurwerk zoals altijd in on straatje! Hier kun je voor 30 dollar (ongeveer 25 euro) een vergunning aanvragen om vuurwerk af te steken, maar geen harde Chinese knallers! Er liep beveiliging op de camping rond en er werd flink gezopen. Myrthe heeft nog gehyvest op de computer totdat de internetverbinding uitviel. Wel hadden we sterretjes gekocht voor de kinderen, erg leuk! Het werd vrij snel rustig op de camping.

Het is overigens wel heerlijk om oud en nieuw in de warmte mee te maken, geen kou en gekleum in de vrieskou!