venema.reismee.nl

De laatste week/dagen

Hittegolf!

Gisteren een flink stuk langs Sydney naar Gaulburn gereden. Het is hier maar liefst 36 graden! Niet slecht voor nieuwjaarsdag! Helaas hadden ze geen zwembad bij de camping, het is daar te koud voor! Blijkbaar is het maar 4 weken zo warm, hebben wij weer! De tuinslang op de kraan aangesloten om de kinderen toch maar iets verkoeling te kunnen geven. Al snel kregen we van 2 verschillende mensen waarschuwingen geen water te verspillen! De kraan maar weer uitgezet.

Twee wassen gedraaid en voor het eerst sinds tijden de was eens kunnen ophangen. Het was zo droog. Dit is perfect geregeld op alle campings, overal hebben ze wasmachines en drogers staan. Voor ongeveer 3 euro kun je wassen en wil je de droger gebruiken dan ben je het dubbele kwijt.

Een aardige man uit Melbourne nog gesproken, hij heeft nog verschillende tips gegeven. Hij heeft zijn huis verkocht, is 64 jaar en reist al 5 jaar door Australië en zo nu en dan gaat hij op reis naar o.a. Europa. Een prachtig leven! Hij heeft groot gelijk, genieten van het leven nu het nog kan!

's Avonds kwam onze buurman ons nog waarschuwen voor mosquito's, wij dachten dat dat alleen in het noorden was, want daar werden we steeds gewaarschuwd voor denque (knokkelkoorts) vliegen, maar hier hebben we niets gehoord. Maar snel alles dichtgedaan, maar het was al te laat want vanochtend waren we flink gestoken. De nacht koelt gelukkig flink af en daardoor hebben we goed kunnen slapen. De airco is vreselijk; hij maakt een hoop herrie en werkt totaal niet.

Vanochtend toen we wegreden bleek Mc Donalds om de hoek te liggen, hadden we dat geweten, dan hadden we even kunnen internetten.

Lang leve de Mc Donalds met gratis wireless internet, in sommige vestigingen zitten veel mensen te internetten met kleine laptopjes, ik ben blij dat we deze kleine nog gekocht hebben, want je neemt hem zo mee.

De wegen zijn overigens hier stukken beter, 2 baanswegen en geen hobbels en kuilen. Bovenaan waren alleen een soort provinciale wegen met diepe kuilen en hobbels in de weg, we werden de camper bijna uitgeschud en het is wonderlijk dat de borden nog heel zijn! In de buurt van Brisbane was het ook goed en vanaf New Castle (net boven Sydney) is het perfect.

Vandaag proberen we naar Melbourne te rijden, maar dat is nog ongeveer 600 kilometer. Rondom Melbourne is het mooi om langs de kust te rijden en we gaan nog naar Philip Island waar 's avonds pinguïns aan land komen.

We wilden onderweg nog bij de Mac internetten, maar het werkte niet.