venema.reismee.nl

Philip Island

Philip Island

Maandag hadden we al op de camping telefonisch kaarten gereserveerd voor de Pinguin Parade op Philip Island voor dinsdagavond.

Op Philip Island aangekomen hebben we eerst nog een camping gezocht en na een paar volle campings hadden we weer geluk. Bovendien lag de camping vlakbij de pinguins, zodat we terug in het donker niet zo ver meer hoeven te rijden.

Overdag nog het eiland verkend, en een mooi uitzicht op de oceaan gehad. Ook zagen we nog pinguins verscholen in hun holletjes.

'S avonds nadat het donker werd om circa 21.00 uur, zagen we plotseling iets in de zee verschijnen en ja hoor daar kwamen de eerste dwergpinguins uit de zee aan. En hoe langer het duurde, hoe meer er tevoorschijn kwamen. Een prachtig gezicht!

Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden. Toen we daarna terugliepen zagen we nog meer pinguins op zoek naar hun holletjes. Een prachtig gezicht. Op weg naar de parkeerplaats stond dat je onder je auto ook moest kijken en wij dachten dat het een grapje was, maar er liep inderdaad een pinguin op de parkeerplaats, we hebben nog geprobeerd foto's te maken, maar het was te donker en de pinguin was snel de struiken ingelopen. Om circa 23.00 uur waren we weer op de camping.