venema.reismee.nl

Vertrek naar Griekenland

Na een korte onrustige nacht (er speelde een bandje in het centrum en dat was duidelijk bij ons te horen en het was een warme nacht) ging om 02.45 uur de wekker. De kinderen wakker gemaakt en toen iedereen aangekleed was naar Schiphol vertrokken. Om 04.00 uur kwamen we aan bij de parkeergarage alwaar we bijna een half uur op de shuttle moesten wachten. Op aanraden vanPieter Jan zijn ouders haddenwe bij Budget Parking geboekt; lekker goedkoop, bewaakt parkeren en op slechts 5 minuten rijden van de luchthaven.Het zag er alleen niet erg betrouwbaar uiit, maar ja, wat moet je om 04.00 uur 's nachts? Om 04.45 uur waren we uiteindelijk op de luchthaven, snel ingecheckt en ons gehaast naar de Gate (net op tijd). Weer geen tijd om even te shoppen.

Vanwege de drukte vertrok het vliegtuig uiteindleijk met een half uur vertraging om 06.30 uur. We konden tegen betaling iets te eten en te drinken krijgen (laat het niet gekker worden bij Transavia). Het vliegtuig zat ook proppie vol: wij zaten met onze knieën tegen de voorstoelen, als het had gekund hadden ze er nog een rij stoelen ingezet! Mooie zonsopgang en een prachtig plaatje van de Kagerplassen en Flevoland gezien.

Na een goede vlucht en een leuke film (We bought a Zoo), kwamen we om 09.30 uur aan op Corfou (+ een uur tijdsverschil met Nederland). Nadat we de bagage opgehaald hadden werden we door de taxi naar de marina gebracht. Helaas was de boot nog niet beschikbaar, maar dat wisten we van tevoren. Gelukkig konden we onze bagage op het kantoor droppen en hebben we in het zwembad en in de schaduw verkoeling gezocht.

Om 15.00 uur konden we aan boord gaan en nadat we de bagage opgeruimd hadden hebben we boodschappen gedaan. De supermarkt lag om de hoek en daarom hebben we heel veel flessen water en ander drinken ingeslagen. Is ook wel nodig met die warmte hier.

Redelijk vroeg gegeten en allemaal gaan slapen want we hadden een lange dag gehad.

Helaas dachten onze buren daar anders over: die kwamen net aan en waren nog nooit op een boot geweest. Alle lampen werden met veel uitleg geprobeerd en daardoor lagen wij vol in de schijnwerpers. Ach dat kun je zo hebben!