venema.reismee.nl

Eerste zeildag

Redelijk goed geslapen ondanks de warmte, zo nu en dan een licht briesje en het koelt best wel af.

Om 10.00 uur was de briefing en hebben we met iedereen kennisgemaakt.

4 Nederlandse gezinnen en 3 Belgische gezinnen (leuke wedstrijd!?!) waaronder 9 kinderen. Erg leuk!

Met een klein beetje wind naar Ayos Stefanos gevaren (tegenover Albanie). Eerst waaide het een klein beetje (ongeveer windkracht 2), daarna viel de wind weg en hebben we een stuk gemotord en het laatste stuk weer kunnen zeilen met een mooie windkracht 3. In een mooie baai gingen we allemaal naast elkaar voor anker liggen. De aanleg ging nog niet perfect en we kregen een nieuwe kans want het anker pakte niet. Dit keer ging het al ietsje beter. Heerlijk gezwommen in de baai, het zeewater is ongeveer 30 graden.

Om 20.00 uur gingen we met zijn allen eten. Alle kinderen zaten met zijn allen aan een aparte tafel. Het was nog erg warm. Heerlijk gegeten, maar een beetje laat (22.00 uur) en niet iedereen kreeg tegelijk zijn eten. Om 22.30 uur hebben wij de koffie overgeslagen en zijn wij samen met Jack, Quinten en Max (de buren van de lichten) terug naar de boot gevaren, we lagen nl. voor anker. Lekkere koele nacht gehad, maar wel vochtig.