venema.reismee.nl

Hele dag zeilen

Om 10.00 uur briefing. Vandaag moesten we een lang stuk afleggen naar Platerias, omdat de schippersdoor naar Paxos willen.

Bij het wegvaren en het ophalen van het anker blijkt dat ons anker om het anker van de buren zit. Gelukkig is er hulp van het OCC team en tillen ze het anker eroverheen, wat een luxe! Ook het anker hoeven we zelf niet op te halen, dit gaat elektrisch! Wow!

Helaas staat er bijna geen wind, waardoor het vanwege de lange afstand flink motoren is.Omdat we daar niet voor gekomen zijn hebben we halverwege toch de zeilen maar opgezet, helaas kwamen we bijna niet vooruit en het grootzeil maar weer naar beneden gedaan. Om 16.30 kwam er toch een aardig windje en konden we op de fok toch het laatste stuk nog lekker zeilen. Om circa 18.00 uur kwamen we in de haven aan.

Voor het eerst weer eens heerlijk kunnen douchen (er waren er maar 2), gelukkig hebben we wel een buitendouche.

Het team van OCC bestaat uit Arjan en Irene, Thomas en Britt. De dames begeleiden de flottieljeschepen en varen op een eigen schip mee (het moederschip), Arjan en Thomas zijn ingehuurde schippers op 2 anders zeilboten, deze mensen hebben (nog) geen zeilervaring.

De groep is erg leuk, met verschillende mensen.

Morgenkomen er nog1 boot bij: een nederlands gezin met 4 kinderen.

De kinderen hadden vandaag geluk: erwas pizza!

Ik heb ook nog belooft pannekoeken te bakken, want we hebben pannekoekmeel meegenomen, maar dat doen we wel als de groep van 1 week terug gaat, wij gaan sowieso met 3 boten 2 weken.