venema.reismee.nl

Heerlijk zeilwindje

Om Paxos heen gevaren en mooie grotten gezien en helderblauw water. Om de beurt met het bijbootje naar de grot gevaren.

Heerlijke wind gehad.

Petra heeft haar teen gekneusd door op blote voeten te lopen (eigen schuld dus), omdat het best wel hard waaide en de boot scheef lag. Ze ging naar binnen om drinken voor iedereen te halen en stootte tegen en bank!

Overnacht in Lakka, in het noorden van Paxos. Een heel erg blauwe baai. Het water licht op wanneer je aan komt varen. Eerste wilden we nog in de blauwe baai zwemmen, maar na 5x tevergeefs geprobeerd te ankeren (op zandgrond) hebben we het maar opgegeven en hebben we even snel gezwommen en zijn toen de baai verder ingevaren voor de nacht. Allemaal naast elkaar gelegen voor anker met een lange lijn naar de wal. Naast ons lag een motorbootje welke de hele tijd helaas zijn motor aanhad, omdat de stroom bijna op was. Toen de eigenaar hoorde dat wij weer aan boord kwamen 's avonds zette hij de motor uit, maar 's ochtends werden we weer wakker gemaakt om 08.30 uur door de motor...Hij zal wel airco hebben of zo. Leuk plaatsje en een heerlijke ijszaak.