venema.reismee.nl

Afscheid van de groep

Vandaag gaat het meerendeel weer terug naar de haven omdat hun vakantie erop zit.

Wij gaan met 4 boten 2 weken en mogen alleen doorvaren en zien de anderen zondag weer.

Wij besluiten met Sjaak en Max van 11 jaar en Quinten van 8 jaarop te trekken, dat is wel zo leuk voor de kinderen.

Omdat er niet veel wind staat besluiten we naar Mourtos te gaan, niet zo ver varen en lekker zwemmen in een nieuwe plaats.

We zien elkaar daar weer.

We proberen nog een stukje te zeilen, maar de wind laat het (alweer) afweten.

In Mourtos aangekomen zoeken we een plekje. Er staat een man op de kade te roepen en te wijzen waar we willen aanleggen. Mooring schreeuwt hij, maar ik sta al klaar met het vooranker. Hij blijft maar roepen en dus varen we maar naar de kade zonder vooranker. Hij zegt dat er een lange lijn onder water klaarligt die we naar voren kunnen trekken en vast kunnen maken. Wij krijgen de lijn bijna niet binnen en hij staat erg strak. Wij denken dat de lijn te kort is, maar we liggen en het is ontzettend warm. Prima zo.

Pieter Jan gaat met de kinderen in het bijbootje een stukje varen om bij een strandje te zwemmen, ook Sjaak en de kinderen gaan mee. Petra blijft aan boord om wat te lezen. Het is erg warm en later blijkt dat het rond de veertig! graden is.

Afspoelen (afkoelen) onder de buiten douche en op zoek naar een restaurantje. Oh ja Pieter Jan had zijn slippers op het strandje laten liggen, toen hij ze later ging zoeken waren ze mooi weg! Dus maar nieuwe gekocht.

Heerlijk gegeten bij een pizzeria waar de pizza's in een steenover klaargemaakt werden. Ook heerlijk ijs gegeten. Voor het eerst vroeg gegeten (20.00 uur) en vroeg in bed (22.30 uur).

Heerlijk rustig zo op ons zelf.