venema.reismee.nl

Rampendag

Vandaag staat bij ons te boek als rampendag.

Het is weer ontzettend warm en toen we nog een ijsje hadden gegeten wilden we weggaan om buitenuit te gaan zwemmen. We hadden afgesproken om naar Platerias terug te gaan, dat is niet zo ver (het waaide weer niet) en de kinderen kunnen daar lekker zwemmen.

De motor aangezet en de mooring lijn losgegooid zodat die naar de bodem kon zinken toen de motor afsloeg! Alarm. Nog een keer gestart, maar hij starte niet. (je hoorde wel iets) Accu nagekeken, toen kwamen we tot de conclusie dat de mooringlijn misschien in de schroef was gegaan (hij kan nl. niet stationair draaien). Ja dus!

We hadden nooit naar die man moeten luisteren, we hebben ook nog 5 euro havengeld moeten betalen vanochtend, maar of hij echt de havenmeester was?

Pieter Jan maar te water met snorkelmasker en zakmes. Na een ongeveer een uur snijden was hij moe en zat er nog een stukje vast. Gelukkig kwam er net een groep duikers terug en hebben we hun hulp ingeroepen. Voor 50 euro wilden ze wel helpen. Jammer maar dat is niet anders. De duiker is ongeveer 10 minuten nog bezig geweest en toen kwam hij weer boven en zei dat alles oke was. Motor gestart en snel weggevaren. Geen probleem meer gehad. Bij aankomst wel gecontroleerd of er geen water binnen is gekomen.

Snel naar het strand gegaan en gezwommen. De haven was erg vol en druk, maar later bleek dat het de thuisbasis is van een engelse vloot en morgen is de wisseldag. Snel wegwezen dus.

SMS gehad van Irene en Arjan waar we hun morgen weer zullen treffen.

Siemon

Och je leert overal van en je was tenslotte ook nog gewaarschuwd.
Maar wat geeft het je hebt vakantie!
Sterkte

Siemon