venema.reismee.nl

Heerlijke zeildag

De storm goed doorstaan en vertrokken met zijn allen naar Paxos.

In eerste instantie stond er niet zoveel wind, maar wel hoge golven. Nog even een handwasje gedaan en buiten opgehangen.

Toch kwam er nog wind en hebben we nog net zonder gereefd zeil aan de wind naar Paxos kunnen zeilen. We hoefden niet overstag te gaan.

De kinderen hadden er geen last van en hebben gelezen en in de puzzelboekjes gewerkt.

Naar Gaios gevaren, een erg leuke plaats met leuke winkeltjes.

Nagellak gekocht, want die waren we vergeten in te pakken (is heel belangrijk voor de dames aan boord)

Weer kunnen internetten en alles in het restaurant kunnen opladen.

Vanwege de storm stond er toch nog een heerlijk windje. Met ongeveer een flinke windkracht 3 weer naar Paxos gezeild. We hoefden net niet te reven. We gingen flink scheef.

Bij het restaurant waar we vanavond gaan eten konden we boven tegen betaling douchen. Pieter Jan ging eerst met Hidde en Myrthe en had begrepen dat het 3 euro zou kosten. Petra ging daarna met Jelte en toen kostte het 6 euro! Het bleek 3 euro per persoon te kosten! Tsja het water schijnt hier erg duur te zijn, maar daarentegen hoef je geen havengeld te betalen, dus dat scheelt ook weer.

In Gaios kwamen we 'Epkoes' weer tegen in het restaurant dat van dezelfde eigenaar is als in Mongonisi, waar de griekse dans was. Epkoes heet niet zo, maar we hebben hem zo genoemd, omdat hij allemaal salto's, radslag en dergelijke aan het doen was tijdens de dans, een soort van griekse Epke Zonderland vonden wij. En zo kwamen we hem weer tegen in het restaurant in Gaios. Jammer voor Catherine dat zij alweer naar België terug was!

Siemon en Martje

Nog maar een paar dagen hoor dus extra genieten, want hier zal het de volgende week beslist frisser zijn als daar. Al een van die mooie kerkjes gezien?
Groet m&s