venema.reismee.nl

Zeilen op de Ragamuffin Maxi

Erg vroeg opgestaan, want we gingen zeilen bij The Whitsunday Islands. Helaas begon het te regenen en toen we in de transfer bus zaten regende het zelfs keihard. Een slecht begin. We kregen bij de boot regenjassen en de kinderen zwemvesten en na een half uur varen regende het gelukkig al niet meer. Koud is het in elk geval niet. We hebben gezeild op een oude wedstrijdzeilboot welke 3x de Sydney Hobart race heeft gewonnen. Een droomboot! Onderweg hebben we nog gestopt bij een prachtig wit strand om te eten en te zwemmen. Ook zagen we daar nog een hele grote schildpad naast de boot omhoog komen, maar hij was alweer onder water voordat wij een foto konden maken.En bij het strand zagen we nog een kleine haai van ongeveer een meter. Op de terugreis mocht Pieter Jan nog sturen, zijn dag kon niet meer kapot! Schitterend. Wij gingen ook nog heel erg scheef, zodat de mensen op de lage kant nog nat werden, omdat ze dat niet in de gaten hadden.

Morgen weer rijden met de camper!

heit en mem

hoi allemaal
fantastiche belevenis op zo een zeilboot in die omgeving te varen ,regen zijn jullie wel gewend.
een groot voordeel is dat het daar aangename temperaturen zijn.
hier in tegenstelling tot Vuren ligt maar een klein beetje sneeuw,schiphol is een chaos .
dinsdag gaan ze bij Hindelopen een maraton op het IJselmeer schaatsen.
hier verder alles goed.

Wim en Helene

Hoi Buurtjes,
Eindelijk de tijd om even jullie weblog te bezoeken. Wat een geluk dat jullie niet gestrand zijn op schiphol zoals zoveel mensen afgelopen weekend.
We genieten van jullie verhalen! Wim is weg van de camper....nog even wat foto's van de binnenkant graag! Wat zal het heerlijk zijn daar en wat zullen jullie genoten hebben van die prachtige zeiltocht.
Hier is alles prima. Wim heeft net bij Jetty een gedesoriënteerde mol van het ijs afgehaald. Je kon gewoon op het brede stuk achter het huis van Jetty lopen. Dat is nog nooit voorgekomen! Helaas was de mol net bezweken aan zijn barre tocht. Geniet van jullie vakantie, wij reizen (en genieten) lekker mee ;0)
Groetjes van ons aan jullie allemaal!