venema.reismee.nl

Groep weer bij elkaar

Vandaag aan het eind van de dag zien de anderen weer terug.

We hebben afgesproken in Pitriti, op Corfoe eiland aan de zuidwest kant.

Er staat een klein beetje wind, dus misschien kunnen we nog zeilen.

In Plateria moesten we eerst nog water tanken, maar we hadden geen waterslang en die van Sjaak was te kort. Gelukkig lag er een engelse flottieljevloot en die waren hun boten van water aan het voorzien. Toen wij vroegen of we de waterslang mochten lenen, ging dat in eerste instantie niet, maar toen ze in de gaten hadden dat wij weg wilden gaan, waren ze erg behulpzaam, want zij wilden graag onze plekjes aan de kade hebben. Bij hun was de wisseldag en omdat het zo druk was in de haven, lagen wij tussen hun boten. Watertanks gevuld en vertrokken. De man die ons hielp had een paar jaar geleden heel toevallig in Beneden Leeuwen gewerkt en in Eindhoven gewoond.

Irene en Arjan (de schippers van de flottielje) zien we weer met een nieuwe boot, 4 volwassenen, in Pitritie.

Wij liggen aan het einde van de kade en zo later blijkt als het donker is, liggen we vol onder de lampen. Overal zie je heel veel katten en zwerfhonden. Van de crisis merken we ook heel weinig; grote auto's, geld kunnen we nog pinnen en in de supermarktjes is genoeg te krijgen.

De grieken zijn heel aardig.

Volgende week maandag of dinsdag verwachtten ze een dag met veel wind waardoor we waarschijnlijk een dag moeten blijven liggen. Wij zijn benieuwd!

Weblog weer bijgewerkt.

Siemon

Je hoeft niet echt uit te kijken naar een beetje veel wind.
Het kan er echt spoken!

Veel sterkte.
Hier regent het al de hele dag.
Het warme weer is even zoek

Martje

Wat fijn om van jullie te horen. Ik vond het water daar zo lekker warm, zodat je eigenlijk geen zin hebt om er weer uit te komen. Heel veel plezier. Geweldig om met zijn vijven zo n tocht te kunnen maken. Hier is alles prima. Knuffels aan de jeugd.

Petra,

Leuke foto's. Komen ze snel een keer allemaal bekijken.

groetjes Martje